22 mars 2016

Fresh drink UF pris för bästa logotype

Priset för årets logotyp under dag K gick till Fresh drink UF. Vinstsumman var på ett tusen kronor.

Företaget som består av Alma Andersson, Axel Tränk, Wilma Sjöblom och Pontus Hempel, som är andraårs elever på Handelsprogrammet, beskrev sin första reaktion till vinsten som chockerande. De hade förhoppningar om att få priset för bästa monter och blev väldigt förvånade när de istället vann årets bästa logotype.

Fresh drink UF säljer vattenflaskor som har inbyggda fruktkolvar så att man kan smaksätta sitt vatten med valfri frukt eller bär.

På frågan om det var självklart hur logotypen skulle se ut från början så svarade Alma att det verkligen inte hade varit självklart utan de har fått göra många ändringar av logotypen.

Fr. v. Wilma, Pontus, Axel och Alma.

Ni hittar företagets egna hemsida på länken här under:
http://freshdrinkuf.se/

Text & foto: Malin Kjellsson Helén och Melina Bennström, HA15C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar