28 april 2015

GiveHope UF säljer egendesignade muggar

GiveHope UF erbjuder egendesignade muggar med citat till dig som vill göra
skillnad. Genom att köpa deras muggar hjälper du till att stötta Barncancerfonden.


GiveHope UF drivs av Emilia Källberg VD, Emelie Cronholm ekonomiansvarig, och
Katerina Kostadinovska som är marknadsföringsvarig i företaget.
Foto: Cajsa Gunnarsson

Emelie Cronholm till vänster, Katerina Kostadinovska mitten och Emilia Källberg till höger

-Vi i företaget har gemensamma mål vilket är en stor fördel, då vi alla strävar åt samma håll. Vår tanke var inte att tjäna mest pengar utan vi gick in med inställningen att få lärdom, ha kul, knyta nya kontakter, utforska våra kapaciteter och hjälpa andra, säger Katerina Kostadinovska i intervjun.


Vilka produkter och tjänster erbjuder företaget?
- Våra produkter som vi erbjuder är muggar som vi valde att sälja då vi ville ha något unikt samtidigt som vi säljer något som vi vet att våra kunder kommer ha stor nytta av. Våra cirkelformade muggarna är gjorda av porslin och är vita med ett skaft på. När vi designade muggarna använde vi oss av en porslinpenna som håller i diskmaskin och mikro!


Vilken målgrupp riktar ni er till?
- Vi riktar oss till alla, både de som vill hjälpa andra men även de som använder sig av muggar i sin vardag. Det kan vara allt från ungdomar som vill koppla av med en mugg med O´boy efter en stressig skolvecka, till vuxna som behöver kaffe för att hålla sig vakna på jobbet, även äldre som bjuder sina vänninor på te och kakor. Vem som helst kan köpa vår mugg.


Hur marknadsför ni företaget?
- Vi använder oss mycket av Facebook (GiveHope UF) då vi känner att det är där vi når ut till människor i olika åldrar. På Facebook lägger vi dels ut bilder på oss själva och på produkterna, framtida event och om vad som komma skall i företaget. Vi vill ha en öppen relation till våra kunder och där vi har bra chanser till att få kontakt med besökande och de får chans att komma med synpunkter. Företaget har även en hemsida där vi lägger upp samma saker.

- Vi kommer inte att fortsätta driva vårt företag efter UF-året utan vi hoppas på att vi har uppnått våra mål inom ett år, säger Katerina Kostadinovska avslutningsvis.
Text: Sofia Axelsson Johansson, Micaela Sundh och Emilia Rosén, HA 14 B, Kungsmadskolan, Växjö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar